هشدار(2) به کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

بسم الله القادر المتعال

هشدار(۲) به کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

یرِیدُونَ أَنْ یطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(التوبه/۳۲)
آنها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند!

چندوقتیست که در شبکه های مجازی شبهاتی بی پایه واساس داره مطرح میشه که بصورت عکس نوشته یا شبهات چند خطی که ماست و دروازه رو به هم میدوزند داره نشر پیدا می کند که لازمه در این خصوص نکاتی رو توجه داشته باشیم:

۱٫ بعد از بررسی مشاهده شد استنادهای تاریخی در این عکس نوشته ها و شبهات عموما روی
اختلافاتی که در نقل تاریخ است
منابع و نقل های غیر معتبر
آدرس دهی های غیر معتبر
شایعات و خرافات موجود در ان زمینه
و…

می باشد که لازم است امت مسلمان و شیعه ، بیش از پیش دقت لازم را داشته باشند چون ۹۹ درصد از کسانی که این نوشته ها و تصاویر رو می بینند و می خوانند رجوع به اصل منابع و اصل داستان و نقل نمی کنند و به آسانی در دام شبهه بی اساس و مزدورانه گرفتار می شوند.

۲٫ این عکس نوشته ها و شبهات، سعی در از بین بردن اعتقادات ما دارند به نحوی که رنگ بندگی و محبت اهل بیت را در دلها از بین برده و با این استدلال که ما با وجود عقل از غیر آن بی نیاز هستیم
حرفهای بی پایه و اساسی که با کمی تفکر و نگاه منطقی از بین میروند را در بین مسلمانان رواج بدهند.
لذا دانستن این چند مسئله و تفکر روی اینها برای همه راهگشا خواهد بود:

الف) دین اسلام در بین ادیان الهی بیشترین توصیه و تاکید را روی تفکر و تعقل و نگاه منطقی دارد و تمام قوانین اجتماعی و حق و حقوق و اخلاقیات که در قران مطرح شده است مستند به عقل و فکر شده است که بشر با دیده واقع بینی و عقل به آنها نگاه کندو اکثر مذمت های قرآن برای کسانی است که اهل تدبیر و تفکر و واقع بینی نیستند:

عباراتی مثل : افلا تعقلون/قوم یعقلون/لعلکم تعقلون/مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوه / ان کنتم تعقلون/
أَوَلَمْ ینْظُرُوا افلایتدبرون/ أَوَلَمْ یتَفَکَّرُوا/ /
الَّذِینَ لَا یعْقِلُونَ/لِیدَّبَّرُوا آیاتِهِ/َلِیتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ/

ب) پایه قبولی دین اسلام اصول دین است که از هیچ کس با تقلید و احساس پذیرفته نیست بلکه باید این اصول را با تفکر و با وجدان بپذیرند:
توحید/عدل/نبوت/امامت/معاد
و بعد از اینکه این اصول با عقل و درک و وجدان برای ما یافت شد در مورد فروع دین دیگر نیاز به دلیلی برای پذیرش نداریم ضمن اینکه تمام فروع دین هم بر مبنای منطق و اصول عقلی استوار است که با تدبیر روشن می شود

ج) اگر مسلمانی بعد از تدبیر و تفکر و تحقیق و بررسی بی طرفانه فهمید که یک دین دیگر واقعا دین کامل و بهتری است می تواند به اعتقاد و یقین خود عمل کند و بحث اردتداد فقط در صورتی پیش می آید که بخواهد قوانین جامعه اسلامی و نظم جامعه اسلامی را خدشه دار کند که بعد از آن طبق مراحل و قوانین عمل خواهد شد.
لذا ارتداد یک بحث اجتماعی است نه فردی، و هر کسی میتواند اعتقاد خود را داشته باشد اما احترام به قوانین یک جامعه و رعایت آن بحث دیگریست که در همه ملل و .. موجود است و برای متخلفین مجازاتی هم در نظر گرفته می شود.
این معنای لا اکراه فی الدین است.

د) توسل به اهل بیت به معنای وساطت اهل بیت علیهم السلام بین انسان و خداوند است. همچنانکه در دعای توسل هم می خوانیم
اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبیک..
یعنی خدایا من از تو میخواهم و به تو توجه میکنم اما با شفاعت و وساطت پیامبرت.. و دیگر ائمه..

واسطه و شفیع قراردادن در دنیای پیشرفته امروز امری منطقی است همچنانکه در مذاکرات بین کشورها و .. به وفور مشاهده می شود.

برای درک معنای توسل توجه به این سلسله مراتب خیلی مهم است:
پذیرفتن وجدانی(نه تقلیدی) خداوند کامل بی نیاز و مطلق
پذیرفتن وجدانی حکمت ارسال انبیا و امامان
پذیرفتن وجدانی اینکه قرآن از طرف خداست
و بعد دستور خداوند در قران به تبعیت از پیامبران، امامان، و خداوند راه میان بری برای رابطه ی بندگان با خودش درنظر گرفته است که هر کسی از این راه اقدام کند خداوند سریعتر و بهتر پاسخ بندگان را خواهد داد..

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ……. لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ(المائده/۳۵)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید! …………. باشد که رستگار شوید!

که این شبهات و عکس نوشته ها با بحث های نژاد پرستانه و استدلالهای بی اساس و بیربط سعی در مخدوش کردن اعتقادات اسلامی ما داشته تا مراتب درک و دقت ما را از بین ببرند.

این حملات و شبهات وقتی زیادتر می شود که:
همچنان به روز قدس نزدیک تر می شویم
بعد از حرکت میلیونی شیعیان در اربعین حسینی و تصمیم شیعیان جهان برای پرشورتر کردن اربعین سالهای آینده، دشمن سعی در تخریب اعتقادات و ارزشهای اسلامی با بحث ها بی اساس، نژادپرستانه و غیر منطقی می کند
مخصوصا که حرکت اربعین حسینی از زمینه سازی های بزرگ ظهور امام زمان عج خواهد بود و این عشق و ارادت باطنی و قلبی با این توهم سازی های دشمنان کوردل ازبین نخواهد رفت

ه) با نشر ادعیه و آیاتی از قران و قسم دادن مخاطب برای ارسال آن به چند نفر دیگر سعی در بی ارزش جلوه دادن و پایین آوردن مقدسات اسلامی دارند که اگر کسی ان را ارسال کند حتما حاجاتش برآورده خواهد شد و از آنجایی که قطعا مبنای این ارسالها بی اساس و شایعه می باشد و تاثیری در برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات ندارد ،در نتیجه اینگونه مخاطب را در اعتقادات اسلامی سست کنند

لذا از همه کاربران گرامی شبکه های اجتماعی تقاضا می شود این موهومات و شایعات را دامن نزده و نشر ندهند تا دسیسه و فتنه های استکباری و ضد اسلامی دشمن نقش بر آب شود.

۳٫ از احساسات و غیرت ایرانیان استفاده می کنندو با نشر تصاویری که سعی می کنند در آنها دروغهای بی منبع و بی پایه خود را به نام اسلام و قرآن به خورد مخاطبین داده و بگویند که دین اسلام دین زنبارگی و هوسرانی است.
در حالیکه
در بین تمام ادیان آسمانی و مذاهب و گرایش های اعتقادی بیشترین احترام و شانیت برای زن، را دین اسلام و مذهب شیعه برای زن، قائل می باشد و وقتی در کنار این اسلام و مذهب ، تفکر اصیل ایرانی یعنی عزت و وقار و غیرت ناموسی را بگذاریم مسلما بنیان خانواده و اجتماع رسوخ ناپذیر خواهد شد.

این درحالیست که در کنار این تلاش مذبوحانه:
دختران ما را در جک ها و لطیفه ها به تمسخر کشیده تا هم اعتقاد ما به زن ایرانی و اسلامی از بین برود و هم اینکه ما دختران جامعه خود را افرادی نادان کج فهم و بی منطق تصور کنیم تا در آینده همین دختران که مادران جامعه ایرانی اسلامی ما خواهند شد.. از درون نابود شده و هیچ ارزشی از نظر اسلامی و جامعه خود احساس نکنند.
در نتیجه: تربیت ایرانی اسلامی و عزت مندانه و هدفمند فرزندان دچار اخلال شده و به راحتی نسل بعدی اماده پذیرش موهومات و تفکرات شیطانی را خواهند داشت. و ان جامعه انگیزه ای برای دفاع از ارزشهای خود نخواهد داشت چون خودش ارزشهای خودش را نابود کرده است.

        ۴٫ تلاش جدی این دشمنان با نشر اکاذیب و .. دور کردن جوانان از کتب اصیل و منابع قوی و مستدل اسلامی است . این درحالی است که تمام این شبهات در کتب اسلامی ما مخصوصا سلسله بیانات علامه شهید مرتضی مطهری موجود است که تنها مراجعه ی گذری هم می تواند تمام این شبهات را زائل کند.
اما دشمن از خلأ موجود در بین جوانان یعنی عدم مطالعه کافی روی اصول و مبانی دینی نهایت استفاده را کرده تا هر چه بیشتر مارا ازاین منابع قوی و مستدل دور کرده و ما را مشغول اراجیف و سخنان بی پایه اساس و غیر منطقی خود نماید.

لذا توصیه میشود سرانه مطالعه خود را بالاتر برده و بجای تلف کردن وقت خود در چت ها و گفتگوهای بی دلیل با مطالعه منابع اصیل دینی ، آگاهی خود را از دین اسلام و جامعه بشری و تفکرات درست از نادرست ، بالاتر ببریم.

و من الله التوفیق
مرکز پژوهشی تبلیغی موعظه
mawezah.ir

پست های مرتبط