قسمت 23| حیا یکی از پایه های تربیت عفیفانه

💠 حیا یکی از پایه های #تربیت_عفیفانه

 

#بخش_بیست_و_سوم

#حیا_در_پوشش
#حیا_در_خانواده
#برهنگی

🔶همانطور که از ظاهر عباراتی مثل عفیفانه ، عفت و حیا بر می آید، یک نوع خودداری و مراقبت خاصی را به ما نشان می دهد. یکی از جلوه های حیا و تربیت عفیفانه عدم برهنگی است.
انسان به حکم عقل و عرف و دین لازم است پوشیده بودن را رعایت کند و از برهنگی در برابر دیگران (به جز همسر) خودداری کند.
در روایات هم کسی که برهنگی کند و هم کسی که به برهنگی دیگران نگاه کند مورد لعنت قرار گرفته است.۱

🔸پس مناسب است در محیط خانواده والدین در برابر فرزندان از پوشش مناسبی استفاده کنند که در عین توجه به محرم بودن اعضای خانواده ، از افسار گسیختگی در پوشش هم جلوگیری شود.

🔸مادر خانواده فقط برای همسر خود می تواند پوشش تحریک کننده ، تنگ، نازک و کوتاه بپوشد و یا حتی برهنگی کند. مادر در مقابل فرزندان مخصوصا پسر خود، و پدر در مقابل فرزندان مخصوصا دختر خود، با بهانه محرم بودن نباید لباس زننده پوشیده و یا برهنگی (خارج از میزان متعارف اسلامی) کنند.

🔴گاهی مشاهده می شود که به بهانه خانواده یا فامیلی بودن جمع، نسبت به پوشش فرزندان (دختر و پسر) رعایت کافی صورت نمی گیرد و نوعی برهنگی در پوشش در فکر و فرهنگ کودکان ما تزریق می شود که قطعا با تربیت عفیفانه و اسلامی منافات دارد.
تربیت عفیفانه فرزندان در پوشش، به این است که در محیط خانواده ، فرزندان نیز از پوشیدن لباس های بدن نما و برهنه حیا کنند و توسط والدین منع شوند.
🔸 و این مهم وقتی محقق می شود که والدین از کودکی در انتخاب لباس برای فرزندان (چه در محیط خانواده و چه در محیط های اجتماعی و فامیلی) ملاک های اسلامی را رعایت کنند.

۱٫کافی. ج۶٫ ص۵۰۳٫

طرح #تربیت_عفیفانه
#حوای_آدم

❤️ @havayeadam 💚
🌸
🌹
🌺🌸
🍂🌱🌸
🍃🌹🌱🌸
‌ ❤️🍃🍂🌺🌹🌸

پست های مرتبط