تربیت اسلامی کودک 3 | کودک و عقاید دینی

✅کودک و عقاید دینی??

هر کودکی طبعاً خدا پرست? است مگر اینکه محیط و عوامل خارجی فطرت پاکش را آلوده می کنند و از مسیر حق و مستقیم منحرف می سازند.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند:
هر نوزادی با فطرت خدایی به دنیا می آید و پرورش می یابد مگر اینکه پدر و مادر او را به سوی یهودی گری و مسیحی گری بکشانند. (۱)

روشن است که منظور از یهودی گری یا مسیحی گری از باب مصداق انحراف از راه حق اسلام است حال در دوره ما ادیان و فرقه های دیگر? و یا اصلا بی تفاوتی و بی اهمیت به دین و خداوند و مبدا و معاد را نیز شامل می شود.

بچه ای که در خانواده متدین بزرگ می شود معمولا از سن ۴-۵ سالگی به خداوند توجه پیدا می کند و از سوالات و سخنانش معلوم می شود که فطرتش بیدار گشته است و به دنبال اطلاعات بیشتر است.
می پرسد چه کسی ماه?و خورشید☀️ را به وجود آورده است؟ خدا کجاست؟ آیا خدا من را دوست دارد؟ آیا خدا صحبت های ما را می شنود؟…

شاید کودک در همین سن و سال تصور درستی از خدا نداشته باشد و خیال کند که خدا مانند پدرش ولی بزرگ تر و قوی تر و … است ولی اصل پذیرش خدا و موجود قدرتمند تر از همه  که همه چیز را خلق کرده است، برایش آسان است.

البته پاسخ به سوالات کودکان باید مطابق فهم و درک آنها باشند و بهتر است خانواده ها از افراد کارشناس در این زمینه کمک بگیرند‼️

?ادامه دارد…

۱٫?بحار الانوار، ج۳، ص ۲۸۱.
?برگرفته از کتاب تربیت آیت الله امینی⭐️

طرح #خانواده_اسلامی_ایرانی

گرداوری: سیدمجتبی کیا

پست های مرتبط